Gönderen Konu: Şu anda kullandığınız gövde hakkında ne düşünüyorsunuz?  (Okunma sayısı 10963 defa)

Güray Dere

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
  • İleti: 1241
    • Profili Görüntüle
Bazı başlıklar altında gövde tartışılmaya başlamış. Genel bir fikir alışverişi olsa fena olmaz. Önce kendi kullandığımız gövde ile ilgili deneyimimizi yazıp sonra da hayalimizdeki gövdeyi söylesek mesela sebepleriyle birlikte?

Ben bi başlayayım,

Pentax K-x kullanıyorum. Avantajları şöyle:
- Fiyat performans oranı çok iyi
- Sensörden titreşim engelleme var ki çok seviyorum.

Dezavantajları ise:
- Yeni çıkan modeller teknolojik olarak çok daha ileri
- Elektronik perde olmadığı için ayna kaldırsam bile sıfır titreşim elde edemiyorum. Piyasadaki birçok model de böyle aslında

Hayalimdeki gövde Sony A7II. Sebebi saymakla bitmez, beni benden alan en temel özellikler
- Full-frame olması
- Aynasız olması sayesinde lens register distance kısa. Türkçesi, marka model sorun olmadan tüm lensleri sonsuza odaklama yapabilecek şekilde kullanabiliyoruz.
- Elektronik perde var. Yüksek büyütmede sıfır titreşim sayesinde keskin görüntü alınıyor.
- Manual odaklamada "focus peek" özelliği ile odağın nerede olduğunu gösteriyor. Gözü bozuk olanlar için harika.
- Ve yine sensörden titreşim engelleme

Yüksek megapiksele ihtiyacım yok. Bu anlamda 12MP'lik Sony A7S belki daha bile iyi bir seçim ama fiyat unsuru yüzünden eliyorum. Yoksa A7S ile yapabileceklerimin sınırı bayağı bir genişlerdi.
Gövde:Pentax K-x,Sony A7II
Diğer ekipman: Her türlü... ve sürekli değişiyor

Can Tunçer

  • Kahraman Üye
  • *****
  • İleti: 1299
    • Profili Görüntüle
Ben gövde olarak şuan Canon 60D kullanıyorum

Avantajları,

- Canon lensleri diyafram ve oto netleme ile kullanabilmem
- Hareketli ekran
- Ergonomik gövde

Dezavantajları,

- Düşük dinamik aralık (D5000'den daha düşük dinamik aralığı var. Bir daha asla APS-C sensörlü Canon DSLR satın almayacağım).

Hedefimde ise Canon 6D var. FF (Tam Kare) sensörü ile hem yüksek kalite hem de daha büyük büyütme değerlerinde daha rahat çalışma sunuyor. Makro için aynasız gövde çok düşündüm ancak elde çekimi daha çok sevdiğim için ergonomik kaygılarla hep geri adım attım. Ancak gündelik kulanmalık bir Sony A7r isterdim, dinamik aralığı acayip iyi :)

Canon 6D | Mitutoyo M Plan Apo 5x | Nikon CF Plan 10x 0.30 WD 16.5 | Lomo 3.7x | WeMacro Otomatik Ray |
https://www.flickr.com/photos/-can-/

aykutbarazi

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 134
    • Profili Görüntüle
    • Flickr paylaşımlarım
Sony A7 II sahibiyim hala alışmaya çalışıyorum NEX-6 dan sonra büyük bir adım oldu benim için.

Avantajlarını zaten Güray bey saymış eklemek istediğim bir kaç nokta var.

Flange distance her ne kadar kısa da olsa her lensi sorunsuz kullanıyorsunuz kısmı biraz daha kısıtlı. Mesela adaptörlerin hepsi düzgün çalışmıyor. Nikon için hala düzgün bir adaptör çıkarmış firma yok. Novoflex var ancak o bile AF çıkaramadı. Hani konumuz makro olduğundan AF yi bir kenara bırakıyorum ancak bu optik elemansız adaptörlerin de iç kısımlarının biraz daha anti reflektif olması gerekiyor. Yansıma ile kalite düşebiliyor. Yani kısacası MPE-65mm gibi bir lens kullanmaksa niyetiniz çin adaptörleri yerine metabones adaptör tercih edeceksiniz. Yoksa tam istediğiniz gibi verim alamıyorsunuz.

Ergonomi açısından diğer aynasızlardan çok daha iyi ele gayet iyi oturuyor. DSLR hissi veren bir yapısı var.

Titreşim engelleme en iyi FF emount lenslerde kendini gösteriyor. Manuel ayarladığınızda sadece prime bir odak mesafesi seçebiliyorsunuz. Mesela siz bir 17-50 tamron kullanmak istediniz. Titreşim engelleme için 17mm ya da 50mm seçeneğini manuel olarak seçmeniz gerekiyor ki gövdede 3 eksenli titreşim engelleme çalışsın yoksa etkisiz oluyor.

Makro lenslerde bu steadyshot hesabını daha oturtamadım mesela 100mm odak mesafeli bir Cosina makro lensi 100mm SS manuel seçeneğinde kullanmak mantıklı değil çünkü normal bir 100mm lens mesafesinde netlemiyor. 200mm felan yapmak daha iyi sonuçlar verebiliyor. Bunu biraz deneme yanılma ile bulmak gerek her lens için bence.

Her flaş çalışır sanmayın tamam full manuel flaş kullanımı için sıkıntı yok ancak HSS ya da trigger ile kullanmak istediğinizde çok kısıtlanıyorsunuz.

ISO başarımı gerçekten çok çok iyi titreşim engellemenin de faydası olduğu söyleniyor. Ben 165mm de gece 1/6 ve 1/8 de elde çekimde titretmeden çekebildim.

Shutter titreşimi yok. A7R ın en büyük sorunu buydu deklanşör çatır çutur titretiyordu makineyi. Bu sorun A7 II de yok üstleik shutter sesi de yok denecek kadar az.

Lens seçeneği sony E mountta az ama manuel pazarına girdiğinizde tabiki çok fazla seçenek var. İyi bir adaptörle istediğiniz lensi kullanmak tabiki her zaman avantaj. Denemeden bu konuda artık yorum yapmayacağım.

A7S ile canlı canlı karşılaştırıldığında imaj kalitesinin üstün olduğunu söyleyebilirim. Yanyana aynı lensle farklı MP lerde çekim yaptık ve sonuçlarda gözlerim A7 II dedi.

A mount lens kullanmak isterseniz çeşitlilik için bir LA_EA adaptör almalısınız ki bu da ikinci el bir sony A SLT fiyatı kadar. Yani adaptör yerine A mount bir gövde almak daha mantıklı çoğu zaman.

Hedefim doğada hafif setup ile (Cosina 100mm veya hayalim olan Nikon 200mm mikro nikkor) şeklinde 1:1 veya 2:1 büyüklükte stackli çekimler yapabilmek.

Bir de stüdyo ortamında 2:1, 3:1, 4:1 , ve 5:1 büyüklüğünde çekimleri MPE-65mm ile sağlıklı bir şekilde yapabilmek. MPE 65mm ile doğaya çıkmayı çok istiyorum ancak hala bana ağır geliyor. Bu konuda önerilere açığım.

Bu iki durum dışında makro uzatma tüpleri ve raynox DCR 250 ile geniş açı makro ya da tele zoom ile makro denemeleri yapmayı istiyorum.

Gövde seçimim için aslında makro için Canon FF tercih edebilirdim ancak yine de Sony A7 II beni çok heycanlandırdı ve bunu tercih ettim. Belki ilerde eğer adaptörlerden iyice bıkarsam ikinci bir canon FF gövde ile MPE 65mm yi birlikte kullanabilirim.
A7 II
Sony 28-70mm OSS f3.5-5.6 ][ Sony 70-200mm OSS f4 G ][ Sony 50mm OSS f 1.8
Canon MP-E 65mm f 2.8 macro (1x-5x)
Cosina 100mm f 3.5 macro MD
MIR 20M 20mm f3.5 M42  ][ Minolta 50mm f1.7 MD ][ Tokina 135mm f 2.8 MD ][ Aicar Auto 80-205 f4.5 MD ][ Raynox DCR 250 Super Macro Close Up filter

Yongnuo 560 III flashgun + RF 603 II trigger
Manfrotto 190XPro4 Tripod
Manfrotto 410 Junior Geared Head
Fotomate Macro Rail Slider

Arslan UÇAR

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Ben gövde olarak şuan Canon 60D kullanıyorum

Avantajları,

- Canon lensleri diyafram ve oto netleme ile kullanabilmem
- Hareketli ekran
- Ergonomik gövde

Dezavantajları,

- Düşük dinamik aralık (D5000'den daha düşük dinamik aralığı var. Bir daha asla APS-C sensörlü Canon DSLR satın almayacağım).

Hedefimde ise Canon 6D var. FF (Tam Kare) sensörü ile hem yüksek kalite hem de daha büyük büyütme değerlerinde daha rahat çalışma sunuyor. Makro için aynasız gövde çok düşündüm ancak elde çekimi daha çok sevdiğim için ergonomik kaygılarla hep geri adım attım. Ancak gündelik kulanmalık bir Sony A7r isterdim, dinamik aralığı acayip iyi :)

Can Aykut hocamın dediği gibi A7R ile mpe65 kullanmak zulüm olur. O kadar titriyorki cihaz deklanşöre basınca inanamazsın... 6d candır can

Bayram Kus

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 225
  • Haşere Mübtelâsı
    • Profili Görüntüle
    • Flickr
Ben de Güray Abi gibi Sony a7II alma düşüncesinde olanlardanım. Endişem ise doğal ortamda elde kullanırken ergonomik olarak sıkıntı yaratacağı. Şu ana kadar hep stüdyo ortamında çalıştım, artık doğaya çıkmak istiyorum. Elleri büyük birinin doğal ortamda ufak bir makine kullanması zor oluyor. İşime fazlasıyla yarayacak özelliği ise titreşimi minimuma indirmesi. Ben extreme büyütmelerden hoşlanıyorum ileride 10x mitutoyo ve mpe 65mm'yi sürekli ışıkla bir arada kullanmak gibi bir hayalim var. Bu düzeydeki büyütmede sürekli ışık da işin içine girince titreşim kabus olacaktır. Bu noktada sony imdadıma yetişebilir. Ayrıca timelapse merakım var ve gittikçe büyüyor. Gece yıldız ve samanyolu çekimlerinde sony'nin iso performansı çok işime yarar. Sony'nin alterntifi olarak düşündüğüm gövde ise 5d markII, bu gövdenin ikinci el piyasası çok uygun. Ayrıca 5d markII ve mpe 65mm ile doğal ışıkta harikalar yaratan makrocular var. Mark II'nin lehine olan diğer bir konu ise hem timelapse hem de focus stacking'in makine ömrüne zarar teknikler olması. İkinci el bir 5d mark II'ye acımadan deklanşörün dibine vurabilirim :) İki makine arasında karar vereceğim.
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2015, 09:20:39 Gönderen: Bayram Kus »
Sony a7 Mark II
Schneider Componon-s 50mm
Schneider Componon-s 80mm
Lomo Achromat 3.7x
Mitutoyo M Plan Apo 5x
Vivitar 62mm Otomatik Uzatma Tüpü
Newport Linear Stage 433
Jansjö Led Masa Lambası
Nikon PB-6 Körük
Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 Za Oss
Sony Sonnar T* FE 55mm f/1.8 Za
Jüpiter-9 MC 85mm f/2
Jüpiter-37 AM MC 135mm f/3.5


Flickr: https://www.flickr.com/photos/98212972@N02/
500px: https://500px.com/bayram_5377
Instagram: @bayram.kus

Aral

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Ben de yukarda sayılan tüm iyi özelliklerden dolayı sony A7II'ye geçmek istiyorum ama Bayram hocamın 5dmarkII ile ilgili fikirlerine katılıyor ve arada kalıyorum..
Acaba 5dmarkII alıp onu sadece makro için mi kullanmalı?
İlerde bir de A7II alabiliriz. Hem fiyatları ucuzlamış hem de ekipman seçeneği artmış olur beklersek...

Can Tunçer

  • Kahraman Üye
  • *****
  • İleti: 1299
    • Profili Görüntüle
Canon lens ile kullanamayacaksanız bence hiç 5D Mark 2'ye gerek yok. Sony A7II her zaman taşınabilecek çok güzel bir alternatif. Alttaki setle bile güzel fotoğraflar çıkıyor ortaya;

Sony NEX 7 + Canon MP-E65 by johnhallmen, on Flickr
Canon 6D | Mitutoyo M Plan Apo 5x | Nikon CF Plan 10x 0.30 WD 16.5 | Lomo 3.7x | WeMacro Otomatik Ray |
https://www.flickr.com/photos/-can-/

Aral

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Aslında ben doğadan çok studyo ortamını seviyorum..
Orası için de A7II 'yi harcamak istemedim :) En azından şimdilik.. Ama düşünmüyor da değilim.. Bu yüzden hala karar veremedim. Biraz daha yaygınlaşsa şu a7'ler , fiyatları düşse, hoş olurdu  ;D

Can Tunçer

  • Kahraman Üye
  • *****
  • İleti: 1299
    • Profili Görüntüle
Evet ben de her zaman yanımda taşıyabileceğim bir A7 istiyorum gerçekten. Yaş gittikçe DSLR ağır gelmeye başladı.
Canon 6D | Mitutoyo M Plan Apo 5x | Nikon CF Plan 10x 0.30 WD 16.5 | Lomo 3.7x | WeMacro Otomatik Ray |
https://www.flickr.com/photos/-can-/

Arslan UÇAR

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
Severek kullandığım makro setimi (Canon 6d+Canon MPE65 -Şu an Can hocamda-+ Canon MT24EX) makrodan biraz sıkıldığımı düşünerek sattım. D810 ve portre ağırlıklı lensler ile yola devam kararı aldım. Tabi olmadı, makrosuz yapamadım. Tekrar makroya dönüş macerasına girdim.

D810 muhteşem ötesi bir gövde. Fakat makro için daha küçük bir gövde olsun rahat taşıyayım düşüncesi ile Sony a6000 gövde kullanmaya karar verdim.
Zaten alfa kulübe üyeyim uzun süredir ve soy kullanan birçok arkadaşım var. neyse...

uzun süredir aklımda olan nanoha makro lenside bir arkadaşımda buldum. a6000 ateşi iyice sardı tabi beni. a6000 ve nanoha ile makroya tekrar merhaba dedim. daha öncede Sony A77 kullanmıştım. o zamanlar aksesuar kıtlığı çok fazla idi. tetikleyici, flaş aksesurları vs bulmak ölümdü. kendi kendime, o kadar zaman geçti problem olmaz dedim, iyi halt ettim...

hepimiz iyi biliyoruz ışık olmazsa olmaz. stüdyo çekimleri yaptığımdan ve sürekli flaş kullandığımdan, başladım ekipman aramaya.
HVL60m flaş aldım. flaş çok iyi anlatamam. fakat a6000 gövdesine bu flaşı takınca, sanki gövdeye flaş takmışım gibi oldu. üstüne nanohada netleme mesafesi çok düşük olduğundan ve nanoha da kısa bir lens olduğundan ışığı konu mankenime düşürmek işkenceye döndü.

başladım kısa boylu flaş aramaya. Meike MK300 flaş buldum 49 dolara yurtdışından aldım bekliyorum... bu arada nanoha kalitesi yetmiyordu bana...
sattım lensi ve MPE65 aldım adaptörle kullanırım diyerek. Yakın çevrem ve nette yazanlara aldanarak adaptörle çalışacağını düşünerek aldım lensi. bir mekanik birde elektronik adaptör aldım. Adaptör ile lens 5.6 diyaframın altına 1x de inmiyor. 5x de ise f14 ve f16 iki seçeneğiniz var. kafamdan aşağı sular döküldü. ne yapsam olmuyor. ışık sorunum devam ediyor. herşeyi deniyorum ama maalesef zevk alamıyorum.

lafı fazla uzatmayacağım. metabones harici (ki sağlam pahalı) adaptör kullanmadan bu tip maceralara girmek gereksiz ve sinir bozucu. Sony içinde HVL24 twin flaş seti var. hem hot shoe hemde mpe65 için adaptöre ihtiyaç var. adaptörde adaptör bitmiyor, sonu yok. ha birde bu twin flaşı bulabilirseniz alacaksınız oda ayrı bir konu...

a6000 alacağıma biraz daha koyup ikinci el 6d alabilirdim ve bu çileyi çekmezdim, çok gereksiz bir hanle yaptım. 2-3 tane haybeye flaşa para verdim ve kullanamıyorum gövde ile. en son mk300 flaşım geldide bir nebze rahat ettim

makro için aynasız düşünüyorsanız iyi düşünün derim...

Aral

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Severek kullandığım makro setimi (Canon 6d+Canon MPE65 -Şu an Can hocamda-+ Canon MT24EX) makrodan biraz sıkıldığımı düşünerek sattım. D810 ve portre ağırlıklı lensler ile yola devam kararı aldım. Tabi olmadı, makrosuz yapamadım. Tekrar makroya dönüş macerasına girdim.

D810 muhteşem ötesi bir gövde. Fakat makro için daha küçük bir gövde olsun rahat taşıyayım düşüncesi ile Sony a6000 gövde kullanmaya karar verdim.
Zaten alfa kulübe üyeyim uzun süredir ve soy kullanan birçok arkadaşım var. neyse...

uzun süredir aklımda olan nanoha makro lenside bir arkadaşımda buldum. a6000 ateşi iyice sardı tabi beni. a6000 ve nanoha ile makroya tekrar merhaba dedim. daha öncede Sony A77 kullanmıştım. o zamanlar aksesuar kıtlığı çok fazla idi. tetikleyici, flaş aksesurları vs bulmak ölümdü. kendi kendime, o kadar zaman geçti problem olmaz dedim, iyi halt ettim...

hepimiz iyi biliyoruz ışık olmazsa olmaz. stüdyo çekimleri yaptığımdan ve sürekli flaş kullandığımdan, başladım ekipman aramaya.
HVL60m flaş aldım. flaş çok iyi anlatamam. fakat a6000 gövdesine bu flaşı takınca, sanki gövdeye flaş takmışım gibi oldu. üstüne nanohada netleme mesafesi çok düşük olduğundan ve nanoha da kısa bir lens olduğundan ışığı konu mankenime düşürmek işkenceye döndü.

başladım kısa boylu flaş aramaya. Meike MK300 flaş buldum 49 dolara yurtdışından aldım bekliyorum... bu arada nanoha kalitesi yetmiyordu bana...
sattım lensi ve MPE65 aldım adaptörle kullanırım diyerek. Yakın çevrem ve nette yazanlara aldanarak adaptörle çalışacağını düşünerek aldım lensi. bir mekanik birde elektronik adaptör aldım. Adaptör ile lens 5.6 diyaframın altına 1x de inmiyor. 5x de ise f14 ve f16 iki seçeneğiniz var. kafamdan aşağı sular döküldü. ne yapsam olmuyor. ışık sorunum devam ediyor. herşeyi deniyorum ama maalesef zevk alamıyorum.

lafı fazla uzatmayacağım. metabones harici (ki sağlam pahalı) adaptör kullanmadan bu tip maceralara girmek gereksiz ve sinir bozucu. Sony içinde HVL24 twin flaş seti var. hem hot shoe hemde mpe65 için adaptöre ihtiyaç var. adaptörde adaptör bitmiyor, sonu yok. ha birde bu twin flaşı bulabilirseniz alacaksınız oda ayrı bir konu...

a6000 alacağıma biraz daha koyup ikinci el 6d alabilirdim ve bu çileyi çekmezdim, çok gereksiz bir hanle yaptım. 2-3 tane haybeye flaşa para verdim ve kullanamıyorum gövde ile. en son mk300 flaşım geldide bir nebze rahat ettim

makro için aynasız düşünüyorsanız iyi düşünün derim...


İşte bu tip sorunlar beni 5DmarkII almaya zorluyor. Mikroskop lensleri ile daha fazla çekim yapacağımı düşünüyorum. Acımadan deklanşörüne basabileceğim, ekipman konusunda uyumlu, eldeki varolan ekipmanları da kullanabileceğim(Canon kullanıyorum şu an)  bir makine..
Yani biz ne kadar beklersek bekleyelim, A7ii için yapılan adaptörler hiçbir zaman tam olarak performans isteğimizi karşılamayacak anlaşılan :/
Ya sony'den bu tip ekipmanların orijinal olanlarını çıkarmasını bekleyeceğiz, ya da bildiğimiz yoldan devam edeceğiz ki benim beklemeye çok tahammülüm yok..

« Son Düzenleme: 06 Mart 2015, 11:49:49 Gönderen: Aral »

Arslan UÇAR

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
açık söylüyorum a6000 son sony cihazımdır makroya devam edeceksem.
uyumluluk çok önemli.
olay şansa kalmamalı.
meike flaşı bulamasdım ne yapacaktım??? bilemiyorum...

a6000 universal hotshoe ya sahip yani tüm marka model flaşları manuel modda patlatabiliyormuş. gittim nikon uyumlu nissin di466 speedlight aldım. makine patlatmadı. hotshoe da boya var a6000lerde siyah boya. internette bunu kazıyın metal metale deysin patlıyor deniyor bir tonda video var. a6000 hotshoe fix yazın youtuba a... neyse, kazıdım boyayı flaş patlamıyor.
çok eziyet çektim çok anlatamam. boyayı kazıdığım için a6000 i nasıl satarım ilerde siz söyleyin...
çok doluyum bu konuda. ama kendi hatam tabi. al bir tane 6d devam et dimi fotoya yok ama kendim kaşındım :D

aykutbarazi

  • Tam Üye
  • ***
  • İleti: 134
    • Profili Görüntüle
    • Flickr paylaşımlarım
Arslan bu konuda gerçekten çok tecrübe yaşadı kendisine bu konuda hak vermemek elde değil. Benim malesef zamanı bir türlü denk getiremediğimden kuramadığım ev içi stüdyomu MPE-65 ile adaptör denerken arslanın hissettiklerini bir anlık da olsa yaşadım. Gerçekten sinir bozucu.

Ama bir yandan da öngörüyle ya da şansla bunu bilmiyorum tam olarak yukarıdaki John Hallmen örneği gibi NEX-7 ve adaptörle uygun şartlarda çok güzel sonuç elde eden oldu. Bunu görünce heveslendik biraz da. Ama Metabones yerine aynı işi yapar nasılsa diyerek çin menşeeli adaptör alınca malesef planlar bu noktada suya düşüyor bunu bu hale getiren aslında yine bizleriz. Çünkü ne Canon ne Sony ne de Nikon alın size 5:1 büyütmede sorunsuz çekim yapabileceğiniz bir gövde demiyor demez de. Gövde işini yapıyor aslında biz onun sınırlarını bilmeden maceraya giriyoruz. Deniyoruz olmuyor sonra da hayal kırıklığı yaşıyoruz. Tabiki bunda ülkemizin sınırlı donanım bulma sıkıntısı da var.

Diğer yandan Canon gövdemiz de olsa 10:1 büyütme almak istediğimizde daha titiz davranıyoruz çünkü biliyoruz ki bu iş için gereken ekipmanı önceden test etmiş olmalıyız. Bu yüzden körükten mikroskop lensine kadar herşeyi önceden test ediyoruz ışıklandırmayı soruyoruz daha titiz davranıyoruz. Denenmiş örnekleri göz önüne alıyoruz.

Herkesin yaşadığı tecrübelere sonsuz saygım var ancak bence suç hiçbir marka ya da gövde de değil.

A7 II
Sony 28-70mm OSS f3.5-5.6 ][ Sony 70-200mm OSS f4 G ][ Sony 50mm OSS f 1.8
Canon MP-E 65mm f 2.8 macro (1x-5x)
Cosina 100mm f 3.5 macro MD
MIR 20M 20mm f3.5 M42  ][ Minolta 50mm f1.7 MD ][ Tokina 135mm f 2.8 MD ][ Aicar Auto 80-205 f4.5 MD ][ Raynox DCR 250 Super Macro Close Up filter

Yongnuo 560 III flashgun + RF 603 II trigger
Manfrotto 190XPro4 Tripod
Manfrotto 410 Junior Geared Head
Fotomate Macro Rail Slider

Güray Dere

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
  • İleti: 1241
    • Profili Görüntüle
Forumda bu tür deneyimleri paylaşmak herkese çok şey katacaktır. Az para dökmüyoruz, hayal kırıklığı çok kötü oluyor. Az çok hepimizin başına gelmiştir benzer hikayeler.

Ben çok şey denemeyi sevenlerdenim. Makro Dünyası bu sayede ortaya çıktı. Tek lens ile fazla şey öğrenemezdim. Ama bütçeyi sınırlı tutup riske girebileceğim seviyede kalıyorum. 2. el tam manual gidince uyum sorunum da hiç olmuyor. MPE gibi bir hedefim hiç olmadı.

Kuzenim 5D markII ve MPE kullanıyordu. Gövde olarak A7'ye geçti. Her iki gövde elinde ama A7'yi daha çok seviyor. Benim de hedefim A7II. Piyasadaki herşey ile en yüksek seviyede uyumu bu gövde ile yakalayacağımı düşünüyorum.
Gövde:Pentax K-x,Sony A7II
Diğer ekipman: Her türlü... ve sürekli değişiyor

Aral

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Ama bir yandan da öngörüyle ya da şansla bunu bilmiyorum tam olarak yukarıdaki John Hallmen örneği gibi NEX-7 ve adaptörle uygun şartlarda çok güzel sonuç elde eden oldu. Bunu görünce heveslendik biraz da. Ama Metabones yerine aynı işi yapar nasılsa diyerek çin menşeeli adaptör alınca malesef planlar bu noktada suya düşüyor bunu bu hale getiren aslında yine bizleriz. Çünkü ne Canon ne Sony ne de Nikon alın size 5:1 büyütmede sorunsuz çekim yapabileceğiniz bir gövde demiyor demez de. Gövde işini yapıyor aslında biz onun sınırlarını bilmeden maceraya giriyoruz. Deniyoruz olmuyor sonra da hayal kırıklığı yaşıyoruz. Tabiki bunda ülkemizin sınırlı donanım bulma sıkıntısı da var.

Bu kısma sonuna kadar katılıyorum hocam.

Forumda bu tür deneyimleri paylaşmak herkese çok şey katacaktır. Az para dökmüyoruz, hayal kırıklığı çok kötü oluyor. Az çok hepimizin başına gelmiştir benzer hikayeler.

Ben çok şey denemeyi sevenlerdenim. Makro Dünyası bu sayede ortaya çıktı. Tek lens ile fazla şey öğrenemezdim. Ama bütçeyi sınırlı tutup riske girebileceğim seviyede kalıyorum. 2. el tam manual gidince uyum sorunum da hiç olmuyor. MPE gibi bir hedefim hiç olmadı.

Kuzenim 5D markII ve MPE kullanıyordu. Gövde olarak A7'ye geçti. Her iki gövde elinde ama A7'yi daha çok seviyor. Benim de hedefim A7II. Piyasadaki herşey ile en yüksek seviyede uyumu bu gövde ile yakalayacağımı düşünüyorum.

O zaman şöyle yapalım; nasılsa karar verilmiş, bir a7ii alınacak :) Ben de 5dmarkII alacağım. Bu kesin gibi..
Eğer alınan a7ii, tüm beklentilerimizi gerçekten karşılıyorsa, sadece sözde değil, parasının hakkını veriyorsa; ben de 5d'yi elimde tutup a7ii alacağım hocam biraz birikim yapıp.